Pages

Tuesday, June 11, 2013

Windows 8, Penggangur, Kerja Baru

Salam dah hai,
 
Harini ialah hari mengadu sedunia,

Aduan 1:
 
Masa waktu belajar dulu, bila semua orang boleh buat assignment di McD sambil tengok bola, dan dikala orang lain boleh ber'facebook' dan ber'twitter' di atas katil mengunakan laptop (computer riba) , aku hanyalah seorang pelajar ynag terpaksa buat assignment lebih awal di rumah sewa dengan Komputer Meja (PC yang gabak). sabar je la... But then sekarang aku manage untuk beli sendiri laptop aku sendiri dan of cause mestilah I'm proud to say, I buy it by my own money (hasil kerja sementara aku before officially convo). Tapi yang tak bestnye, lappy yang ak beli ni Windows 8 yang pada aku sangatlah susah....korang bayangkan lah, dari window 95' sampai la ke window 7 kite nak tutup tabbing tekan button X yg kat atas belah kanan tu kan, sekarang pakai window 8, nak tutup kena drag mende tu ke bawah...(ni pun aku main agak je nak tutup tabbing tu camtu,hehehehe) nk minimize drag ke kiri or ke kanan. seriously aku sampai sekarang kena bukak youtube study balik cmne nk pakai....tp korang ak rase belajar je la window 8 ni, bukan ape, tkot la one day sume system pakai window 8, kang payah lak kalo xreti pakai.

Aduan 2:
 
Aku kini masih lagi dalam tempoh menganggur, so aktiviti aku kadang-kadang lagi complicated dari orang yang bekerja, ade mase ak rajin gile..tapi kalo dah memanjang asyik suruh aku je buat keje haih.....den pun ade gak mende personal nak buat (ex: main game dan lain-lain)

Aduan 3:
 
Walaupun aku kini masih menganggur, tapi percaya atau tidak, rezeki aku murah kali ni, ak bakal menjawat jawatan tetap di sebuah syarikat, aku memang bersyukur sangat, tp yang ak frust, mase interview ak dah mention expected salary aku, tapi interviewer ni cakap ok je, but then bile HR syarikat tu call cakap aku tak layak dapat that kind of salary, so aku pun agak sob-sob la kan, ak tak kesah pun, dan aku sedar aku bukan la expert sangat (fresh graduate jess) tapi jangan la bagi harapan, kalo dari awal-awal cakap aku punye gaji boleh bagi berapa kan senang?? tapi tak pe its a good start. Dah ini je rezeki aku, aku tadahkan je la....
 
 
p/s: banyak aku nak cerita but nanti la..sekarang senang sikit nak tulis post sebab aku dah ade lappy sendiri \(-0-)/

No comments:

Post a Comment