Pages

Sunday, September 1, 2013

Coretan Buat Adam

Assalamualaikum

Hai Adam, awak sihat??

Adam awak tak perlu tampan atau kacak, asal awak boleh senyum dan tidak garang itu sudah cukup bagi saya. Awak mesti merokok kan? Saya dibesarkan dalam kalangan keluarga yang tidak merokok, tapi saya tak kisah awak merokok, cuma jangan keterlaluan. Saya faham bukan mudah nak berhenti kan??


Adam awak tidak perlu berilmu setinggi ilmuan2 islam tersohor, saya tak minta lebih cukup lah penuh hukum Islam yang lima dan kita saling membimbing antara satu sama lain kan??


Adam kalau  satu masa kita ditakdirkan bertemu, saya mahu awak tahu, saya  nampak kasar,kata-kata saya juga kasar, kalau saya suka, saya lebih suka berdiam diri, tak pandai tunjuk excited, saya tak manja. Saya juga sukar mahu berterus-terang akan perasaan saya, tapi saya tahu awak pandai meramal perasaan saya.
Adam saya harap awak lembut tutur bicara, saya tidak betah ditengking, mungkin saya tidak menangis, tapi hati saya mudah terguris. Kalau adam mahu menegur silap saya, rundinglah dengan cara baik, tunjukkan saya jalan, bukan berikan kekusutan. Bila awak ada masalah, jangan simpan lama-lama, luahkan sahaja pada saya. saya mungkin bukan pasangan yang baik, tapi saya yakin saya sahabat yang baik.


Adam entah mengapa bila saya menaip entry malam ni, saya rasakan awak membaca sambil tersenyum…awak akan cakap saya gila, tapi saya tak kisah, suka hati saya la nak tulis apa..
Adam bila awak kenal saya, saya bukanlah jenis yang boleh dating sana sini, saya drive pun xlancar, jalan pun sesat2, gps pun xreti pakai, data plan pun xsubscribe. Saya lebih suka scroll news feed fb, taip benda-benda yang terlintas dipikiran dalam blog.


Adam kalau awak nak tahu saya baru dapat kerja tetap, Alhamdulillah…gaji tak besar, tapi saya hargai sebab sekarang bukan senang nak dapat kerja kan? Awak kerja mana? Jangan risau saya tak kesah awak kerja apa pun janji stabil dan halal, cukup minum pakai pun dah ok kan?


Adam saya impikan kehidupan yang ceria, saya harap awak kelakar, tapi saya nak bagitahu ea, bukan senang nak buat saya gelak…ouh bile awak merajuk, saya nak bagitahu, saya tak pandai pujuk, biase kalo orang merajuk saya biarkan sahaja.


Adam kalo awak terbaca coretan saya, saya nak awak tahu, saya tak berapa pandai berbual dalam telefon, biasa saya akan cakap pasal hal penting je, jadi kalo nk berbual celoteh panjang, saya prefer thru whatsapp je…lepas tu, saya harap awak jangan la pendiam sangat, yang lebih penting awak boleh terima keluarga saya. ouh nak bagitahu awal-awal mak saya garang. Awak akan nampak mak saya suke marah saya nanti. Tapi saya tak kisah, sebab walaupun saya paling banyak kena marah, saya happy sebab marah kan tanda sayang…


Ok lah adam, saya nak tido dah esok saya kerja, masuk pukul 9 balik pukul 6. Tapi saya biasa masuk pukul 7 balik lepas maghrib. Bukan saya workaholic, tapi saya xde life lepak-lepak dengan kawan-kawan, jadi balik rumah terus tidur. So lebih baik saya balik lambat sikit, ley terus tidur kan, saya datang awal sebab nak elak jammed. Awak jangan risau saya bukan samseng jalan raya, kalo ade orang nk potong saya (driving), saya bagi je, bukan saya nak rushing mane pun, yang paling penting saya selamat.


Adam, kalau Allah mahu pertemukan kita, semoga kita bersedia menggalas bebanan bersama. Terus terang saya katakan saya belum bersedia, belum cukup tabah untuk kita dipertemu, dengan izin allah kalo bukan di dunia harapan saya biarlah disyurga kelak kita bertemu.


No comments:

Post a Comment