Pages

Monday, April 8, 2013

MIHAS (The Global Halal Market Place)

1. Sabtu lepas aku ada pergi ke program/pesta MIHAS dekat KL Convention Centre (dekat KLCC). MIHAS ni adalah program mengenai makanan halal. (ok la, layan...best jugak)

2. Yang Pelik aku rasa rate parking KLCC ni macam murah la pulak, (bukan nak mengeluh, tapi seronok, kan best kalo semua Shopping Mall rate macam ni....wee \(-o-)/ ) - dari jam 4 petang sampai 7 petang (cuma RM4.20 )aku pakai Touch n Go, ade diskaun ke ek?? Entah laa...ak pun tak pasti.

3. Produk yang ade kat situ meliputi makanan yang paling lazat (meliputi chocolates Belgium, manisan arab, dan bebola otak-otak ikan yang bg tester bukan main banyak tester dia, kenyang aku adik-beradik makan, and banyak lagi la) *\(-o-)/*  sampai la yang tak berapa nak lazat (aku nak complain pasal ginseng tester yang aku makan, euwww, bukan selera aku lah kan) (~_~)'

4. Yang kelakar, dalam banyak-banyak makanan, somehow tidak dapat dinafikan, mama aku memang ada penyakit was-was sikit,bile nak makan something yang pelik mesti die nak tanye 'Halal ke ni?' (adoiii..tolong lah mama, its MIHAS dah terang-terang Pesta Makanan Halal,mestilah HALAL...)- Mama aku ni memang kelakar lorrr...

5. Yang tak best nya, memang la sejak aku dah tamat pengajian ni, hujung minggu kami sekeluarga  semakin meriah sebab aku kalo plan, yang lain tidak boleh kata tidak (sebab aku suka planning baik punye,siap buat ala-ala project paper gituww, tu yang buat family aku teruja jess dengan plan aku,hehehehehe), tapi kali ni kami mengisi masa hujung minggu dengan baba yang masih ditahan dalam hospital (masalah kesihatan orang tua) tapi sekarang dah keluar la...hehehehe.

6.MIHAS ini jugak akan jual produk mereka lebih murah berbanding yang ade dipasaran, tu betul la kot, sebab aku tengok banyak je orang shopping beli barang berbondong-bondong, murah la agaknye. Aku pun beli la jugak, layankan mama and adik beradik yang tidak jemu-jemu nak pow aku, ceit!. So kami pun beli la, cuka buah kurma (ni bagus untuk otak), sos pencicah (memang sedap cicah dengan keropok lekor), manisan arab (ni bagus untuk pemuas nafsu aku, aku memang suka manis-manis ni), roti boom (ni aku xtaw nape aku beli, sebab aku rase serba salah kot, makan tester kat kedai ni banyak sangat)

7. Keterujaan aku untuk datang lagi ke MIHAS makin membuak-buak bila tahu MIHAS ni ada tiap-tiap tahun,haa korang kalo berminat nak datang MIHAS, datang la tahun depan (nasihat aku datang la dengan perut kosong, dan jangan segan-segan nak amik tester, lepastu kalo jumpe retiss, panggil je ajak tangkap gambar, sebab sekali tu je pun, die bukan ingat kite nanti.)


SEKIAN.

twit-twit : Semalam first time aku kena drive ke opis, orang opis ckp kalo staff sini flat rate parking kat bawah cume RM 6.20, tapi nasib aku xbaik, aku lupe nak bawak taggeg opis and orang parking tu mane la nak cam aku kan, so aku kena cas RM16 (nak nanges ley x??)

No comments:

Post a Comment